Alla lastbilschaufförer, titta hit!

2kommentarer


Just nu när det är vinter avskyr jag att köra bil, det är snöigt, ishalt och spårigt.
Speciellt när snön driver upp på vägen och körfältet blir mindre..
När man möter vanliga personbilar efter vägen är det inga problem, både jag och bilen jag möter brukar vara duktig på att köra ut på sidan så att det inte ska blir någon olycka.

Men VARJE gång jag möter en lastbil eller buss, bromsar jag in och håller andan och ber för mitt liv.
Inte bara det att dom kör som galningar, nej dom tar dessutom upp hela vägen + halva min sida.
Varför är det så svårt att bara lägga sig lite längre in mot kanten? Alla andra gör ju det!

Visst, latsbilar kanske är breda fordon och skulle en krock uppstå är det personen i lastbilen som kommer att klara sig. Är det så dom tänker?!
Hur kommer det då kännas att en person har dött just på grund av dig? För att du inte saktade ned och körde lite längre in mot sidan?!

Snälla! Alla chaufförer, sakta ned det är vinter och halt!


2 kommentarer

Bodil

04 Feb 2010 22:13

Usch, jag tycker att lastbilar är superläskiga. :( Bland annat därför jag släpar efter med körkortet, jag är RÄDD helt enkelt...

matilda

05 Feb 2010 03:22

En blogg som försöker ge varje individ en givande läsning. Äkta och passionerad i det jag skriver. Kika in... kanske är det en blogg för dig med!



Kram!

/Matilda<3

Kommentera

Publiceras ej