Så otroligt jävla förbannad!

0kommentarer


Jag skulle ha lagt upp en videoblogg till er,men den är tydligen för stor för att laddas upp och jag orkar inte göra om den och vet ej hur man klipper. haha.

Idag är jag i alla fall ledig, men det var nära att jag inte skulle vara det.
Igår så kom det en massa kunder pga av att flygplatsen är avstängd för vulkan utbrottet, engelskmännen kan helt enkelt inte åka hem. Och eftersom Crown är det billigaste hotellet i Paphos skickas folk över hit istället, igår middag hade vi ca 350 gäster för middag och det var KAOS!

Vi är ca 10 servitörer, en restaurang chef som hade tagit ledigt och en headwaiter som är knäpp och en annan som bara är lat. 3 andra sevitörer är lat och springer ut från restaurangen för att röka när dom känner för det, och resten vet jag inte alls vad dom gör. Igår såg jag bara två personer i restaurangen och det var JAG och en annan tjej...

Precis innan vi skulle gå hem kom den polska headwaitern fram till mig och sa:

-Rebecca, jag är ledsen, jag vet att alla brukar se fram emot sin lediga dag men jag har nyss pratat med Andreas(restaurang chefen) och du måste komma imorgon.

- No way, jag kommer inte. Jag har planer, jag behöver vara någon stans.. ABSOLUT INTE!


Och här är jag nu..Varför ska jag offra mig bara för att vissa är så otroligt lata och inte "orkar jobba" bara för att jag jobbar bra betyder det inte att jag älskar det stället. Jag har ett liv också!

Usch, jag orkar egentligen inte tänka på allt det här. Jag blir bara förbannad och allt spelas upp igen.
Men tänk om du får sparken då? Alla var tvugna att komma.. fick jag höra av vissa.
Men visst, fine, sparka mig då för att jag inte vill komma och jobba på min lediga dag. No promblem, do it!

Oh ja, jag vet mycket väl att detta kommer ses från några av mina kollegor, kanske även från chefen. Det är internet, world wide. Men jag är less på att alltid le och vara hjälpsam!

Kommentera

Publiceras ej