Det är inte lätt...

3kommentarer


Det är rent ut sagt ett helvete att söka Visum till Sverige, kan jag tala om för er!

I nästan ett halvår har jag mailat med svenska ambassaden här på Cypern, om J's visum..

Han ska banne mig, med till Sverige i december. Annars smugglar jag in honom illegalt, så det så!

Senaste mailet jag fick så skrev dom tvärt emot än vad dom hade skrivit förut, tex att dom inte accepterar visum ansökan om man inte har "pink-slip" alltså att han får komma tillbaka till Cypern igen efter besöket.

Nu tydligen så måste jag ha något sorts personbevis och inbjuda honom till Sverige, även fast jag åker med honom.. Ser inte det lite dumt ut, om jag bjuder in honom till Sverige fast jag går med honom hand i hand genom visum kontrollen?!?!

Aja, har i alla fall beställt ett personbevis, så det skickas till min bokföringsadress så fort som möjligt, så mamma om du ser det här; får du ett brev hem med mitt namn från skatteverket, stoppa ned det i ett nytt kuvert och skicka till mig här på en gång?!

Vi skulle ju egentligen ha åkt till ambassaden idag och fyllt upp ansökan, men vi hade inte alla dokumänt klara. Så då ger det ju inget att åka dit.
Nästa vecka håller jag tummarna att vi kan skicka iväg ansökan!


Blääää, vad less jag är på Visum nu alltså!
Varför ska Sverige alltid vara så himla omständigt?!

3 kommentarer

Neha

29 Oct 2009 19:55

Hehe nä, men jag kommer från Ö-vik och jag gick gymnasiet i södertälje och på min skola fanns det hockeykillar. De SÖG på hockey så jag pappa köpte en Modotröja på mig för jag ville så gärna ha en så jag kunde driva med de sopiga hockeykillarna på min skola^^

Sara

29 Oct 2009 20:32

Hehe jo jag såg det nu jag med. Måste vara ljuset eller nått..

Linda

29 Oct 2009 20:54

Åh att det ska vara så krångligt visste jag inte..



Fy!Det hjälper en ju att förstå, för här är det ju mest ett dovt mullrnade när det väl åskar och sedan en blixt långt borta, åskar det ofta sådär eller?



Haha, tröjorna är hemska 0.0

Jag var inne på gina ikväll och hur många som helst köpta sånna tröjor under den korta tiden jag var där.

Hade det varit ett vanligt tryck, så visst. Men det där är ju helt och hållet kopplat till twilight. vare sig man gillar filmerna eller ej så är det ju liiite i det värsta laget :P

Kommentera

Publiceras ej