Blixtrar och dunder

2kommentarer


Precis efter att jag publiserat bilden på den mörka himlen så började det spöregna, blixtra och åska.
Jag blev trött på ovädret och la mig under täcket och sov i några timmar, när jag sedan vaknade av att "J" ringde mig såg jag att regnet hade runnit in i rummet.
Alltså, fönstret sluter inte tätt! Drygt! Vad är det egentligen för miffo som "isolerat" i det här huset egentligen?

Jag la två handukar på golvet och hoppas på att det inte blir översvämning!

Igår var det samma väder som det var idag, och jag är glad över att jag slipper jobba ikväll!
Det var ju inte direkt roligt på jobbet, när dom försökt klämma in alla gäster i en liten restaurang med slutna fönster och ingen AC.
Vanligtvis har vi plats för över 400 pers, både ute och inne.
Så att klämma in 270 personer då vi har plats för max 200 = ej lyckat!

Nu hoppas jag på fint och varmt tills nästa vecka då hotellet nästan är överbelastat!

Just ja, dessutom har jag märkt nackdelen med att bo nära vattnet vintertid här på Cypern.
Eftersom electricitet dras mot vatten så är det otroligt mycket och starka blixtrar här då det är oväder!



Sådana blixtar har jag faktiskt sett här.

2 kommentarer

Linda

29 Oct 2009 19:15

oh, jädrans. ett sånt åskväder har jag aldrig sett o.0

Neha

29 Oct 2009 19:57

Jag hatar blixten. jag typ skiter på mig varje gång, jag är mesig jag vet

Kommentera

Publiceras ej