Idag är jag förbannad! Riktigt förbannad...

3kommentarer

Hej!
Sovit gott?

Själv sov jag i ca 12-13 timmar, vilket inte var konstigt eftersom jag var helt slut igår.
Känner mig forfarande trött.

Skickade även iväg ett mail till chefen, för jobbet jag var på igår.
Detta kanske inte är så bra att skriva, men han lär ju knappast läsa min blogg och det påvekrar knappast mitt eventuella framtida jobb. Så jag måste skriva det här, för jag är så inni helvetes förbannad och besviken!

I lördags skulle jag dit på möte, men han dök ju aldrig upp som ni kanske vet.
Jag skickade ett sms och sa att jag inte orkar vänta längre, utan vi får snacka på måndagen då jag kommer dit och jobbar extra. OK, fick jag som svar!

Igår jobbade jag ju där extra, jobbade 10 timmar utan knappt någon rast, och fick betalt för minder än 8.
Men okej, jag brydde mig inte så mycket om det för jag är glad bara jag slipper sitta hemma hela dagarna.
Men att dom lovade att jag skulle få börja jobba i början av Februari, och nu är det i början av Mars och nu har dom tagit tillbaka den killen jag jobbade med i somrast. Han blev anställd från och med 1 mars, medans dom berättade för honom att dom inte vill ta in lika mycket personal i sommar, utan kommer bara att göra det om det blir jättemycket turister.

Saken är den att jag inte vill jobba säsongsjobb, utan jag vill börja nu nu nu!
Och att jag är tusen gånger bättre än den där killen, jag har erfarenhet, utbildning och är service inriktad!
Medans den enda erfarenheten han har är från att han jobbade där i somrast.

Och vad är anledningen?!
Jo, jag är tjej och han är kille!

Sånt gör mig grymt förbannad, och jag var förbannad hela tiden igår också. Men eftersom jag jobbade var jag tvungen att hålla det innom mig. Tills idag då det bubblar över!

3 kommentarer

alexandra

03 Mar 2009 13:45

jag förstår att du blir förbannad! sånt där är skit.

Jajjan

03 Mar 2009 14:05

Förstår hur det känns....jag är den enda kvinnliga glasmästarn i Norrland. Och gick i en klass med 40 killar...killar får ALLTID jobben. även om jag har mer erfarnhet. jävla skit samhälle...



ha de!

Linda

03 Mar 2009 15:06

Usch, jag hade med varit förbannad..

Kommentera

Publiceras ej