Fuck them all!

2kommentarer


Har precis varit ute och gått i regnet. Det var otroligt skönt!
Tog en timmes promenad, ungefär 3000 steg, rätt bra tycker jag.

Annars har det faktiskt inte hänt så mycket.
Fick höra om J's möte med högsta chefen och vad anledningen är att jag inte får komma tillbaka, men jag orkar inte ta och skriva det här. För jag tycker allt är så jävla idiotiskt och fel. Och jag tycker fortfarande cyprioter är dom mest idiotiska typerna som någonsin fötts på denna jord!
Ska försöka hitta någon engelsk bar med en engelsk ägare....

Att jobba på restaurang är väldigt krävande och de flesta är faktiskt rent ut talat idioter, hur hårt du än jobbar, hur ont du än får, tunga tallrikar, brickor, man får brännblåsor på händerna för tallrikarna är så varma fortsätter du ändå "springa" och servera med ett leende på läpparna och behandlar varenda gäst som kunglihet.
Du blir lite trött och sätter dig ned för att dricka ett glas vatten i två minuter.
Dom två minutrarna kommer "restaurang ägaren" ha i minnet resten av tiden du jobbar där....
Och det är just dom där två minutrarna som kan få dig att mista jobbet!
För jobbar man på en restaurang har man inga rättigheter att vara människa, nej man måste vara som en maskin..
Inte äta, inte dricka, gå inte på toa, utan jobba,jobba, jobba.. Snabbare, Snabbare, SNABBARE!
Tyvärr, du var inte snabb nog, du kan gå hem nu!

Jag ska fan i mig ta och öppna en egen restaurang/bar och jag ska bli en sån jävla bra ägare!

2 kommentarer

Linda

23 Mar 2009 17:41

Men varför inte, öppna ett eget ställa, Kanske inte just nu, men längre fram i livet. Jag förstår verkligen att det måste vara jättetungt att jobba i restaurang. kan tänka mig att arbetstiderna inte är de bästa alltid med.

Chefen kanske sett terminator lite för mycket och förväntar sig mirakel av sina anställda? :P

sara

24 Mar 2009 16:39

oj vad kul att du kikade in och länkade så jag kunde hitta tillbaka.just nu är det väl ingen vidare fart,men jag gillar detta bättre än när det är turister överallt...lugnet före stormen så att säga...blev nyfiken nu,varför får du inte tillbaka ditt jobb?

Kommentera

Publiceras ej