Framtiden rusar fram.

1kommentarer


Klockan är snart fyra här och jag borde egentligen ligga och sova, vilket jag också snart ska!
Tänkte bara skriva lite innan..
Ska upp tidigt imorgon, så det blir inte så mycket sömn för mig i natt och kommer troligtvis vara helt slut på jobbet imorgon men det är sånt man får ta!

Kikade nyss i mailen och såg att jag hade fått massa fina bilder från min bror på min brorson Elliot, han är verkligen jättesöt och jag kan inte vänta tills jag får träffa honom nästa gång jag kommer till Sverige.
Ibland känns det faktiskt lite jobbigt, att inte få vara nära familjen när något så stort händer, att inte få se en människa födas och växa, att inte närvara i dens liv utan den enda "kontakten" man har är genom bilder.

Ibland saknar jag faktiskt allt, midsommar med släkten i den lilla stugan i skogen, dagar då det kunde regna hela dagen, dagar då solen stekte och vi badade vid mormor och morfars stuga.
Tiden som har gått och kommer aldrig tillbaka. Men ändå kan jag längta, längta och drömma mig bort då jag gick barfota i gräset på bakgården och när solen gick ned satt vi alla vid bordet och åt jordgubbar med grädde.
Det känns som att det var igår, men detta är min andra sommar utan familjen.

Ibland känner jag bara att jag vill sätta mig på ett plan och åka hem till Sverige, bara för en vecka. Bara för att få uppleva den Svenska sommaren. Sommaren i Sverige är egentligen underbar, fast vi lägger inte märke till det vi tycker att det är bättre utomlands.
Men jag, som bor utomlands i ett vädligt varmt land, där luftfuktigheten är så hög så kläderna blir dyngsura efter 20 minuter, där solen skiner så starkt så man får solsting efter 10 minuter i solen. Jag saknar sommar Sverige.

Men jag får ändå ta mig i kragen och inte tänka på den gågna tiden, utan ta ett nytt andetag och tänka på framtiden. Vad vill jag göra i framtiden? Vart vill jag bo? Vad vill jag jobba med?
Varför ska det alltid finnas så många känslor?
Så många val? Tar det aldrig slut?
Och varför kommer framtiden så otroligt snabbt?

1 kommentarer

Sara

17 Jun 2009 08:39

Oh jag måste få se en bild på underverket. :)



Hur har det gått att jobba? :)

Kommentera

Publiceras ej