Första dan på det nya jobbet..

3kommentarer


En väldigt sen uppdatering idag..
Idag var det alltså min första dag och första dagen är ALDRIG lätt...

Jag kom dit vid halv två, det var lunch vid den tiden och mycket folk och det fanns ingen där som förklarade för mig vad jag skulle göra eller vad allt var..
Jag fick försöka så gott jag kunde ändå och det gick bra, hoppas jag..

Ingen berättade för mig ens vart toaletten var, så efter ca 4 timmar frågade jag en annan servitör.
Liksom, det är ett 4 stjärnigt hotell, men restaurangen kan inte vara det i alla fall. ALLA servitörerna är nya typ dom har jobbar 2-3 dagar. Dessutom är typ 90% av dom från samma land SLOVAKIEN!! bläh.

På denna restaurang så tar vi dom smutisga glasen med händerna, inga brickor är tillåtna!

Kanske låter lite pessimistiskt, men äsch det är ju ett jobb i alla fall..
Dessutom ett jätte enkelt jobb som vilken som helst 10 åring skulle klarat av.

3 kommentarer

Linda

21 Jul 2009 23:45

Lite stressande att bli inkastad sådär första dagen. å andra sidan lär man sig ju snabbare än man hade gjort annars.



är det okej arbetstider då?

Linda

22 Jul 2009 08:37

ja 8 timmar är väl lite mer vanligt antar jag. oh, en hel halvtimme :P



men du jobbar eftermiddagar/kvällar då? för när du jobbade i bar blev det väl mycket nätter med? så sett kan det ju vara rätt skönt kanske..

Amelie

22 Jul 2009 18:54

fråga gärna ngt i min frågestund :)

Kommentera

Publiceras ej