Brända Mackor

3kommentarer

När jag inte har något jobb har jag mycket tid att fundera över en massa saker som ni kanske har märkt, haha, här kommer en fundering till:

Imorse skulle J rosta mackor, och dom blev bränd självklart så kastade han mackorna och frågade mig:
-Vad var det du sa? Visst får man cancer om man äter bränd mat?
- Mmm, svarade jag.


Är det verkligen så att man löper större risk att drabbas utav cancer då man äter bränd mat, tex brända mackor?
Jag antar att det var min mamma som sa så när jag var liten och just därför har jag fått det på hjärnan, att aldrig äta brända mackor.

Men är det någon som vet om det är sant eller falskt?



(bild lånad från google.se)

3 kommentarer

Linda

19 Jul 2009 13:56

Har svårt att tänka mig att det skulle vara ba med bränd mat, men att man skulle få cancer?Det har jag nog aldrig hört..

laila

19 Jul 2009 14:24

Har frågestund på bloggen så passa på att fråga om det är någonting du undrar, och så la jag precis ut ett budgettips! Hoppas att du gillar det :) ♥

Mia

19 Jul 2009 18:04

Det sägs ju att det är så, men jag har ingen aning om det är bevisat enligt forskning. Men man får ju cancer av allt nu för tiden, så det är säkert sant.

Kommentera

Publiceras ej