Arbetslös på Cypern. Dag 1

1kommentarer


Idag fick jag sparken!!
Fråga mig inte vad som hände, men jag stod och gjorde shots (som jag gör varje dag för att sedan ge bort gratis till alla gästerna på kvällen) sedan kom min J in och sa: Vi åker hem nu, Andros (idiot ägaren) har sagt åt oss att gå.

Eftersom jag är en sån snäll flicka så lämnar jag allt jag höll på med och gick och satte mig i bilen och vips så var vi på väg hem...
Men ack, vilken lättnad.. Även fast ingen utav oss har jobb nu, så känns det så otroligt skönt, nu kan vi bara söka på för fullt och ta ett jobb där vi får lite respekt i alla fall.

Det är inte möjligt att jobba på ett ställe där personalen förbjuds att prata med varandra, det är inte tillåtet att skratta eller le och vara lycklig. Men ändå måste man visa att man är "lycklig" mot gästerna och vara så himla trevlig hela tiden.

Det är inte möjligt att jobba på ett ställe där chefen står och skriker på dig, som att du vore en hund eller ett annat djur, för att du "råkade" prata med en av personalen även om det bara var om "jobbsaker".

Det är inte möjligt att jobba på ett ställe där chefen förnedrar dig och säger, le inte!!! Dina tänder är för vita!! Eller annat dylikt. Där han säger att alla måste kalla just DEN DÄR killen för Foxy  bara för att han gillar tjejer....

Jag är så himla glad att jag fick sparken, eftersom jag gått så länge och oroat mig över att säga upp mig. Om han kommer att betala ut min lön och jag själv lämnar stället. Nu fick jag sparken och dvs nu MÅSTE han betala min lön!

1 kommentarer

Linda

08 Jul 2009 17:42

För det första så är det helt och hållet hans förlust. För det andra tror jag bara du kommer må bättre av det här. Visst, du behöver väl hitta nått nytt så småningom, men det blir säkert mycket bättre, för chefen verkar ju rätt pantad

Kommentera

Publiceras ej