Tonfiskröra och grönsaker

0kommentarer


På tallriken ser du världens goaste tonfiskröra á la Rebecca!
Gurka, med smak av vitlök och en fetaost sallad.


















Tonfisk röra:
En burk tonfisk i vatten.
Matlagninge yoghurt.
Philadelphia ost.

Häll ut vattnet från tonfisken, se till att trycka ut allt vatten så den blir riktigt torr.
Lägg i en skål, tillsätt 3-4 matskedar yoghurt och ungefär lika mycket philadelphia ost.
Och blanda ihop till en röra!

Svårare än så är det inte!
Otroligt gott!






(För er som inte äter LCHF el. Gi, kan jag nog tänka mig att det är riktigt gott att ha den här röran på rostat bröd!)








Gurkan skar jag i tunna skivor på längden, sedan lade jag dom i en skål och saltade ca 2 teskedar.
Lät stå i 15 minuter, sedan sköljde jag dom i kallvatten så att sältan skulle försvinna lite grann.
Sedan skulle det egentligen blandas olja och vitlöksklyftor. Men hade ingen vitlök hemma. Så jag stog på ytterst lite olja, sedan smaksatte jag med lite vitlöks krydda blandat med peppar.
Till sist slog jag på lite vitlöksdressing.






Salladen är enkel, bara vanlig salladskål,
en tomat, en paprika. Hacka upp. Lägg på ett fat och lägg feta ost över.
(
Grekisk/Cypriotisk feta ost är mycket godare än vad som finns i dom svenska butikerna)

Kommentera

Publiceras ej