Nu är det nog.

0kommentarer

Nu är jag less på övervikten!
Jag har försökt gå ned i vikt i några år nu, genom att räkna kalorier, detox, protein drinkar istället för riktig mat, olika bantningspreparat. Utav det sist nämnda så har jag nog provat de flesta "medicinerna" nämn en, och jag har testat den!

Jag sitter just nu och spanar in olika sidor, där jag kan läsa om folk som har gått ned 20kg på fem månader.
Innan jag åkte till Cypern vägde jag ca 63kg men där gick jag upp ca 7kg. 70 kilo på en tjej på 160cm är för mycket som ni nog förstår..

Övervikten har stigit under det senaste åren, och det är faktiskt farligt, man kan tex drabbas av diabetes, hjärt och kärlsjukdomar m.m.

Många tror (till och med jag trodde det för ett tag sen) att om man äter light produkter, så är det mycket bättre än vanliga "feta" produkter. Men så är inte fallet, knepet är att äta mera fett och mindre kolhydrater.

Mitt BMI just nu ligger på 27, vilket är väldigt för mycket, idealet ligger på ca 23-24.
Så just nu börjar jag fundera, Gi- metoden? Eller LCHF?
Någon som använder sig utav någon utav dom där två, som kan ge mig tips?



Övervikt är verkligen inte snyggt!

Kommentera

Publiceras ej