Söndag

0kommentarer

Hejhej. Sorry för kass uppdatering de senaste dagarna, men så kommer det nog bli ett tag framöver.
Just nu ligger Alyssa och sover så sött i hennes "låda" hon gick självmant ner dit i och lade sig för att sova, jag antar att hon fattar det som att när man ska sova ska man sova i lådan, och när man ska vila då lägger man sig i korgen?

I alla fall, hon vaknade 20 över 6 imorse och ville upp, så jag plockade upp henne och vi gick ut ett tag, sedan gick vi in, busade lite och hon fick mat. Sedan halv åtta la hon sig i korgen och lät mig sova till klockan 10. Hon är så gullig.
Idag är det inte så bra väder här, kommer nog bli regn, det blåser och är kallt, därför har vi inte varit ute så mycket idag, utan bara mest varit inne och vilat.
Jag har även duschat Alyssa idag, jag försökte bara att duscha tassarna och rumpan, men hela hon blev blöt i alla fall. *Blöt hund luktar inte gott*

Ja en annan sak hon är jätteduktig på är att hon har lärt sig på bara en dag att man bajsar och kissar ute, fast hon går ju inte självmant mot dörren och vill ut. nej utan hon fattar att när jag bär ut henne är det dags! Jag är stolt över min upplärning! ;)

En läskig sak som hände i natt, var att jag la ned Alyssa och hon var alldeles knäpptyst hela natten, jag somnade vid tolv, strax efter ett vaknade jag igen, hon var jättetyst, så jag gick och kollade. Och jag kände att det luktade konstigt, men fattade inte på en gång vad det var. Sedan insåg jag att gasen var avstängd! Så det hade kommit in gas i hela lägenheten! Och iköket där Alyssa sov.. Men hon verkade sova så gott ändå.

Idag ska vi förresten fixa parabol!

Kommentera

Publiceras ej