Den där Alyssa.

0kommentarer

Min lilla söta hund var så duktig, hon hade varit tyst i två timmar, legat på sin bädd och bara varit lugn. Sen hör jag lillhunden tassa runt på golvet.
Presis innan hennes säng la jag lite papper som hon kunde göra sina behov på, men det fattade inte hon utan kissade precis utanför istället..

Det är första natten hon är utan sin mamma så just nu håller hon på att gråta, jag bestämde mig att lägga ned henne i en låda, så hon inte tassar runt och kissar och bajsar över hela lägenheten. Då visade det sig att hon VISST kan ta sig ut ur lådan, så jag var tvungen att stänga den på något sätt, kändes inte helt rätt men vad gör man inte?

Hittills har hon kissat 5 gånger på golvet! För att vara så liten så är det rätt mycket kiss!
Dock åt hon inte så mycket ikväll, men som sagt första gången utan hennes mamma, så vad förväntar man sig, hon får äta desto mer imorgon!

Var just nu ute hos henne, och ännu en gång hade hon nästan lyckats ta sig ur, jag var tvungen att tejpa för lite sido så hon stannar där i natt. Stoppade ner lite leksaker hon kan leka med och så, så jättehemsk är jag väl ändå inte??

En sak är säker med den där lilla vovven, hon är envis som satan, precis som mig, och kräver mycket sällskap, men det är ju natt nu. Då ska man sova! Imorgon blir det mer bus!
Dessutom måste jag börja på "OPERATION RUMSREN!"

Nu hör jag massa dunkande, det är väl lillstackarn som vill upp ur lådan igen. Så här kommer det säkert vara hela natten och jag kommer vara orolig och gå och kolla läget hela tiden.
Och nu helt plötsligt blev hon heltyst! Undra om hon börjar fatta vinken?

Som sagt, hundägare kom gärna med goda råd om hur du "uppfostrade" din lilla vovsing!

Kommentera

Publiceras ej