Att dö är varje människas rätt!

1kommentarer

Såg en artikel i Aftonbladet.se om en tjej som var med i en bilolycka för 17 år sedan. Nu har hon legat i koma alla dessa år och har redan hunnit blivit 37, ni vill hennes pappa stänga av masken som ger henne sondmatning och därmed kommer hon att dö inom några veckor.

Familjen kommer ifrån Italien, och pappan har även fått rätt från en domstol att stänga av allt. Men Vatikanen kallar honom för mördare. Och de säger att stänga av sonmatningen är en avskyvärd avrättning..




Becca funderar:

Jag förstår egentligen inte vad kyrkan har med det att göra, men att hålla henne vid liv utan att hon egentligen lever, tycker jag är mer en avskyvärd avrättning eller snarare tortyr än att låta henne dö.
Tänk om hon nu mirakulöst skulle vakna upp, skulle hon då vara lycklig att vara med liv? Det tror jag inte.
Tänk dig att du har sovit, du är ung, sen vaknar du upp och trott att du sovit bara i några timmar, fast du är nästan 20 år äldre? Du känner inte igen din egen spegelbild.
Nej. usch. Om jag skulle varit med om en olycka och hamna i koma skulle jag vilja att dom stängde av maskinen bara efter någon dag...

Vart står du i frågan om livuppehållande maskiner? Är det rätt eller fel?

1 kommentarer

Ramona

04 Feb 2009 13:50

FEL!

Kommentera

Publiceras ej