Mycket har hänt.

0kommentarer


Mycket har hänt sen jag sist bloggade, både roliga och tråkiga saker.
Både tårar och skratt...
Orkar inte direkt ta upp allt som hänt här i bloggen idag, men så småningom så...

En sak som har hänt i alla fall är att den 31 augusti var min sista dag på Asian Corner, det var faktiskt riktigt riktigt tråkigt, jag hade mycket roligt där och sista veckan där så fällde jag en och en annan tår med tanke på att jag inte skulle jobba där igen. Men sista dagen ville jag att vi skulle göra något roligt, att alla skulle typ samlas och "ta farväl" av mig, men ingen brydde sig typ. Min chef sa jag ska gå ner till källaren och fixa, så gick han.
De andra, visst de satt väl med mig i fem minuter och tog en öl. And that's it.
Dom förstod nog inte hur roligt jag hade haft, och hur ledsen jag var över att jag var tvungen att lämna dom.
Dom tog mig för givet, och dom gör det fortfarande....

Jag jobbar självklart kvar på Aphrodite Hills, men fick lov att byta jobb eftersom dom inte behövde mig där något mer, eftersom nu är säsongen över och de är låååångt över budgeten, så att sparka och göra sig utav med folk även fast dom behövs är lättare för då får inte de stora killarna utskällning och mister sina jobb i slutet av året.

Jag jobbar nu alltså på en Juicebar, som förmodligen är det tråkigaste och segaste jobbet jag någonsin haft i hela mitt liv, jaa, jag lovar. Att krypa i lera och plocka jordgubbar i sex timmar var fan jävligt mycket roligare.
Sen så jobbar jag dag tid också, suck. Jag kommer för sen 30 min varje morgon, jag skojar inte. VARJE MORGON, sen jag började. Sen är jag helt död tills klockan är tolv halv ett. Jag är verkligen inte någon morgon människa!
I den där juicebaren har vi knappt några kunder, konstigt?! Nej, en juice kostar 8 euro.
Och då är det tänkt att jag ska gå runt folk och prata med dom och fråga, "Hur var din behandling? Efter din behandling kan det väl vara gott med en lunch? Kom ner till juicebaren vet jag!"
Ja, eller något liknande. Nu har dom smartingarna kommit på att jag ska
 stå och dela ut små shots med juice till folk som kommer in. "Om du kände smaken,om du gillade den, kan du gå ner till våran juice bar och köpa en större i normal storlek".
En dag var jag smart och delade ut varma shots (eftersom jucien hade varit upphälld i 30 min) och gästerna tyckte det smakade skit. -Den måste ju vara kall, då skulle den smaka bättre!
-Ja, går du ner till våran juicebar och köper, då får du is i den också, svarade jag.
Tönt, sådär kan du ju inte säga tänker du säkert nu. Men saken är den att efter det köpte dom kanske för 60 euro med, så vem är bäst?

i alla fall, dom pushade mig rätt hårt, "dom stora grabbarn" jag vet inte hur jag ska förklara det, men alltså det är mer "chefer" än vad det är anställda, eller managers som det heter, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det på svenska, men det är alltså dom som bestämmer, dom är sådär jättegulliga när dom behöver dig, men när dom inte behöver dig så kan dom ringa när du sitter i bilen på väg till jobbet, och säga, tack och adjö, vi ringer dig om vi behöver dig någon gång.

I alla fall, en sån grabb sa i alla fall till mig, jag måste sälja till minst 6 kunder varje dag.. (DET ÄR INTE LÄTT KAN JAG LOVA) Första veckan gick jävligt trögt, och då fick jag dom här fina orden:

- We already dicided to send U BACK HOME TO SWEDEN! but we changed our minds, and gave u one second chanse, but this job is just for one person, we just have salary for one person, but now we take 2 persons, and remeber.. U r the second person!

Thanks, att ni låter mig stanna, ni är allt för snälla! Malaga! Jag tog mig själv hit till cypern, jag tar mig nog tillbaka själv också ska du se! Dessutom är jag europé jag stannar så länge jag behagar. Såååå det såå!

Ni lät mig inte stanna kvar på asian corner, och där i två veckor kände jag press, vad ska jag göra, vad ska jag ta mig till, jag vill stanna, jag vill inte byta. Får jag sparken om jag tackar nej till andra jobbet? Så var mina tankar, och sen då kommer jag till det nya, och då får jag press igen, säljer du inte för si och så mycket måste du åka hem till sverige!

Snälla ni är alla cyprioter.. Tur att antalet cyprioter minskar!

Kommentera

Publiceras ej