Visdomsord

0kommentarer

Hejsan! Är allt bra?

Nu var det några dagar sen jag uppdaterade sist..
Har väl egentligen inte hänt så mycket.
Som sagt, i torsdags så kom James och Zoe hit, vi satt och drack och snackade och hade det trevligt.
Pratade om Australien och Sydney, där Zoe kommer att befinna sig nästa år och förmodligen några år frammöver, någon gång blir det nog en tripp över där och hälsa på.
Funder faktiskt också riktigt mycket på om man ska försöka söka Visum dit själv, han fick vänta i två år på sitt visum, det känns inte precis som att jag vill stanna här i två år.
Vem vet, kanske blir Nya Zeeland eller så innan(men där måste man också ha visum, va?).. Dublin var jag ju inne på förut, så får väl se..;)
New York (min dröm) får vänta ett tag, för det är nog där jag sedan vill bostätta mig och leva klart mitt liv.

Som sagt, när jag är gammal och grå vill inte jag tänka på vad jag INTE har gjort, utan allt det roliga
jag har gjort, alla platser jag har arbetat på, alla kulturkrockar man har fått stöta på.
All glädje, all skratt och all saknad och alla tårar.
Alla människor man har lärt känna, fått haft i sitt liv, men också det som en gång var din vän, men gått skilda vägar.

Livet lever man bara en gång, så varför inte göra det man vill?
Uppfylla sina egna drömmar, gå mot sitt eget mål.
Visst, ibland kommer det hinder upp, men man måste lära sig att se bortom hindret.
För om man tänker på det, så är faktiskt allt möjligt!


Sådär, nu har ni fått lite visdomsord från mig!:)

Kommentera

Publiceras ej