English med Swedish brytning.

0kommentarer

Jag hatar när telefonen ringer, den enda som ringer på hemtelfonen är ju mamma.
Men ibland ringer även annat folk..

För ett tag sen ringde telefonen, jag svarar genom att säga; Hello?
Hello
, svarar mannen i andra sidan luren, sedan lägger han till ett Yassas!
Do you speak english or greek?
(Varför var inte svenska ett alternativ??)
English, svara jag.
Sen börjar snubben snacka fort som fan, med en engelska som bryter på grekiska, han sa något fel (som jag inte hörde) han harklar sig och säger, sorry.
Sen börjar han om igen....
Jag fattar fortfarande inte vad han säger, jag är helt tyst.
HELLO?!
Yes
, svarar jag.
Sen så verkar det som att han ville att jag skulle vara med i en undersökning eller något sånt,
No thanks, svarar jag vänligt men bestämt.
Ok, bye!

Det enda jag fattade av samtalet var typ hello och bye. Haha. Och hur skulle jag då ha klarat att svara på frågor?

Please! Om you want to call mej, lär dig to speak english med swedish brytning

Kommentera

Publiceras ej