Torsdag

1kommentarer

Hej, kom hem från jobbet för ca en halvtimme sen..
Det var verkligen jättemycket folk! Från klockan 19-22 då köket stänger, folk hela tiden!¨
Vi har 53 platser, och 57 var upptagna, det säger väl en ganska hel del?

Ibland ville jag bara slå till chefen, haha, kanske man inte får säga..
Men han gjorde mig verkligen jätteirriterad!! Allt gick hur fint och bra som helst, och jag kan faktiskt hantera stress, men det kan inte han, så han stormar in i köket och sliter och håller på med alla beställninga och säger åt mig att göra si och göra så och jaa... Ni förstår?
Han gör mig mer stressad än vad jag egentligen är, bara för att han är så hyper stressad, och nu på måndag ska han bli chef över två restauranger! Hur ska han klara det? Då måste han ju nästan vara på två ställen på en och samma gång....

JA, sen en annan sak som gjorde mig lite arg, det var att han sände iväg mig för att polera? besticken, (varför han JÄMT vill sända mig förstår jag inte, jag inttalar mig själv att det är för att han tycker jag är så bra på det, HAHA!)
I alla fall, det är ett skitgöra, men jag får ju oftast hjälp;) Men sen sätter sig chefen i köket, typ bakom mig där jag står och börja käka panna cotta!
Schysst, haha, jag blev arg!

Jag har i alla fall sett den nya restaurangen som ska öppna till veckan, och ja, jag hade rätt det ska vara en sån restaurang jag sa förut, där gästerna får tillaga sin egen mat på heta stenar.. Kommer nog att bli riktigt häftigt, tur att inte jag ska jobba där och bära dom där heta stenarna.. haha
Men området, ååh, det är underbart!!
Om jag har tid och får chansen imorgon ska jag försöka ta bild på nya restaurangen...

1 kommentarer

Frippe dippe

30 May 2008 05:15

Jobbar själv på en hamburgerrestaurang i norra sverige, så jag känner igen ditt dilemma med chefer som inte klarar stress (hmm?). Man kan bli lite fundersam om personen i fråga är rätt man/kvinna för yrket!



Nu åker jag snart till KISS gumman! Blir väl hämtad om typ en kvart :) Vi hörs snart!

Kommentera

Publiceras ej