Åh!

0kommentarer

Åh herre gud vad den här dagen var stressig...
Vi var fullbokade, och en man kort!! Shit alltså, det var spring hit och dit.. Måste ju ha förbränt ca 10 tusen kalorier idag.. haha..
Anledningen till att vi var en man kort idag var för att restaurangen brevid oss, pizzerian (inte den nya)..
En kille som jobbar där gjorde illa sig igår, en flaska exploderade i hans hand så han fick ett djupt sår i sitt finger, hans kompis som jobbar med oss "den nya killen" berättade att hans finger numera var gigantisk! haha, så den nya killen fick jobba åp pizzerian istället ikväll...
Förhoppningsvis tar dom väl in nytt folk imorron? Men kanske inte...

I alla fall, idag är jag lite arg, och less... Jag fick ingen lön... Alla andra fick sin lön insatt på sitt konto, men jag hade glömt bort att lämna siffrorna till kontot.. Så jag gick dit i tisdags, och sa jag vill ge dig nummrerna till mitt bankkonto.. Men då var jag tvungen att skriva i nått ansöknings grejs, alltså jobbansökan..
Sedan sa han, du får pengarna på fredag, du får en check..
Idag så gjorde jag iordning restaurangen, sedan gick jag upp till kontoret.. Då sa han, har inte Costas (restaurang chefen) gett dig den? Nej, han kanske inte har den.. Hm, jag har en massa checkar här, men inte din... Och account (hur man nu översätter det till svenska) är stängd.. Är det okej att du väntar tills måndag med att få din lön?
Eeeh.. jaha, ja jag antar väl att det är okej..
Så kul vad det, dessutom så voik och en annan kille som jobbar där (typ deltid) fick något pay blaha.. Som visar hur mycket lön och daysoff och sånt dom har.. Men inte jag!?
Jag har inte skrivit på någonting.. Medans voik har skrivit på en massa saker..
Så jag är egentligen inte ANSTÄLLD! fastän jag har jobbat där i en månad!! Shit, alltså det är ingen som sagt till mig att du ska skriva på dom här och dom här papperna. Nejdå, hur ska jag då veta? Ska jag gissa mig till det, ska inte jag skriva på ett sånt där papper?
Jag trodde faktiskt att dom som anställde mig skulle säga vad jag skulle göra och skriva på, brukar det inte vara så?
Ska man alltså gissa sig till allt själv?
Aja, nästa gång jag jobbar på ett ställe, utomlands eller i sverige, ska jag i alla fall komma ihåg: Men du, ska inte jag skriva på något?

Kommentera

Publiceras ej